Google Business Moja Firma w mapach Google

Wybieramy izolacje termiczne
2 lutego, 2021
Implanty Bydgoszcz
2 lutego, 2021

Google Business wszystko o mapach Google

Dołączenie własnej firmy w wizytówkach na mapach Google, poprzez funkcję Moja Firma stworzoną w Google Business przynosi sporo korzyści. Bazową jest dodanie precyzyjnego adresu działalności w mapach Google, w których klienci lub partnerzy mogą wyszukać nas oraz skorzystać z naszych usług bądź rozpocząć współdziałanie. Wizytówka Google oferuje dużo praktycznych możliwości, jakie wpływają na jej pozycjonowanie i widoczność. Obok tego sporą zaletą wizytówki jest dostęp do szczegółowych statystyk, jakie ułatwiają pracę, analizę efektywności oraz budowanie strategii działań. Co oprócz tego gwarantuje aplikacja Google Business?

Informacje

By klienci mogli bez przeszkód odszukać firmę w mapach Google warto wstawić informacje w wizytówce właściwie w każdej rubryce. Zamieszczone informacje są nie tylko ważne dla użytkowników, ale też dla algorytmów Google, jakie całkowicie wypełnione strony wyświetlają wyżej. W informacjach znajdują się podstawowe dane jak adres, nazwa lub telefon kontaktowy oraz bardziej rozbudowane jak godziny otwarcia, obszar działania, strona WWW, atrybuty albo opis firmy. Ten opis firmy jest szczególnie ważnym elementem, dlatego że można umieścić w nim nie tylko informacje o firmie, ale również frazy kluczowe, poprze jakie firma będzie wyszukiwana.

Wpisy

Czy powinno się dodawać wpisy, jeśli na głównej witrynie internetowej prowadzimy bloga? Jak najbardziej. We wpisach w wizytówkach można umieszczać ciekawe treści, jakie dodatkowo zmobilizują użytkowników do zapoznania się z firmą. Nic nie daje pewności, czy użytkownik od razu dotrze na naszą główną witrynę WWW, z tego powodu wpisy w wizytówkach mogą okazać się najlepszym miejscem na przedstawienie się jako specjalisty w swojej dziedzinie. W sekcji wpisów w wizytówkach można zamieszczać ciekawe mini artykuły (mini, dlatego że miejsca wystarcza na 1500 znaków), oferty, nowe produkty, a także wydarzenia. Ponadto można uzupełniać je o zdjęcia, a także uzbroić w link przenoszący np. do strony usług albo najnowszej promocji. Wpis może być ciągle wyświetlany przez pełny rok.

Opinie

Chociaż na same opinie da się wpłynąć jedynie gwarantując rzetelną obsługę klienta lub wartościowe usługi, opinie to istotna część wizytówki. Duża liczba użytkowników sugeruje się opiniami, wyszukując usługe lub sklep, z uwagi na co osiąganie dodatnich ocen przekłada się na większe zainteresowanie użytkowników. Ponadto dodatnia średnia opinii skłania Google do wyświetlania wizytówki na jak najwyższej pozycji. Na opinie warto reagować i w ten sposób budować dobre kontakty z klientami.

Statystyki

Statystyki są jednym z najbardziej funkcjonalnych elementów wizytówek Google. Dzięki nim mamy wgląd w listy słów wpisywanych przez użytkowników, na jakie ukazana jest wizytówka. Ponadto możemy zobaczyć w jaki sposób klienci szukają firmy. Wyszukiwanie bezpośrednie określa liczbę klientów, którzy wyszukują wizytówkę podając nazwę lub adres firmy. Statystyki zapisują także liczbę klientów, którzy natknęli się na wizytówkę poprzez kategorie, produkty i usługi albo szukając podobnej marki. Obok tego można określić ilość wyświetleń wizytówki w mapach lub w samej wyszukiwarce. Istotne są również statystyki dotyczące liczbę wizyt na witrynie internetowej, pytań o trasę oraz połączeń komórkowych.

Usługi i produkty

Uzupełnianie produktów i usług do wizytówki Google pozwala darmowo zaprezentować klientom obszar działań firmy. Dzięki temu klient dokładnie wie, co robi firma oraz co znajduje się w jej ofercie. W ten sposób możemy zachęcić go do sprawdzenia strony internetowej, e-sklepu lub przekonać go do skorzystania z usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce Google nie tylko podnoszą jej estetyczną wartość, ale przyjmują także wartość dla jej wyświetlania. Da się wstawiać je do wpisów, usług, produktów. Co więcej mamy możliwość pokazania firmy od zewnątrz i od wewnątrz, a także publikowania zdjęć zrealizowanych podczas pracy lub przedstawiających zespół. Interesującą opcją są też zdjęcia 360° oraz pliki wideo.

Czat

Funkcja czatu w Google Moja Firma ułatwia ekspresowy kontakt pomiędzy firmą, a klientem. Jedyne, co trzeba zrobić to pobrać aplikację Moja Firma na komórkę oraz włączyć funkcję czatu. Dzięki temu w łatwy oraz szybki sposób można dzielić się informacjami oraz odpowiadać na pytania klientów. Należy jednak wiedzieć, że czat będzie przydatny o ile będziemy wciąż sprawdzać skrzynkę odbiorczą oraz szybko odpowiadać na otrzymane wiadomości.

Witryna

Opcja wykonania firmowej witryny poprzez Google Moja Firma, może szczególnie być przydatna dla tych, którzy dotąd nie nie przekonali się do posiadania strony internetowej. Poprzez business site można stworzyć przejrzystą witrynę biznesową na bazie informacji zawartych w profilu wizytówki Google. Ponadto funkcja Moja Firma zapewnia łatwe w obsłudze narzędzia edycji, jakie pomogą w paru krokach stworzyć elegancką witrynę biznesową. Opcja ta jest w pełni bezpłatna.

Użytkownicy

Zarządzanie wizytówką w mapach Google może być całkowicie wygodne szczególnie, że do wszystkich wizytówek można dołączyć użytkowników nastawionych na ich tworzenie i aktualizowanie. W ten sposób współpracownicy też mogą otrzymać dane do wizytówki oraz ją współtworzyć.

Pozycjonowanie

Komentarze są wyłączone.