Pozycjonowanie stron – on site i off site

Na co patrzeć, wybierając gabinet kosmetyczny ?
1 lutego, 2021
Gabinet ortodontyczny Toruń
1 lutego, 2021

Pozycjonowanie stron internetowych – działania on site i off site

Pozycjonowanie witryn internetowych jest złożonym podejmowaniem działań, których najmocniej oczekiwanym głównym wynikiem jest uzyskanie jak największej widoczności danej strony w w sieci. Celem jest zatem jak najwyższa pozycja wyświetlenia danej strony przez Google, szczególnie w dziesiątce organicznych, darmowych, wyników wyszukiwarki pod daną kluczową frazę. Pod wieloma względami na efekt pozycjonowania wpływa sporo czynników rozpoczynając od algorytmów Google, po warunki panujące na rynku. Z tej przyczyny, by efekt był odpowiedni i owocny, duży wpływ mają działania podejmowane na stronie – on site i poza nią – off site.

Działania on site

Działania on site bezpośrednio korespondują z działaniem strony oraz z treścią, która została tam umieszczona. Kroki wykonywane do pozycjonowania strony internetowej w tym zakresie powinno się rozpocząć od sposobu funkcjonowania strony jej ogólnej struktury oraz kodów. Chcemy, by witryna WWW była oceniana przez Google za poprawną i wartościową biorąc pod uwagę jej treść. Żeby strona WWW została oceniona jako poprawną pod względem technicznym, najbardziej należy zoptymalizować parę podstaw technicznych. Oprócz poprawnej struktury i odpowiedniego kodowania powinno się zwrócić uwagę na czas wczytywania się strony głównej i poszczególnych podstron. Im szybciej strona WWW się ładuje, tym lepiej, a więc jeśli zbyt dużo czasu należy czekać na załadowanie się strony, powinno się to jak najszybciej poprawić. Algorytmy Google dużą uwagę poświęcają komforcie użytkownika, dlatego ważne jest dostosowanie strony internetowej do mobilnej wesji. Duża część użytkowników więcej korzysta z mobilnych urządzeń, z tego powodu zaprojektowanie i dostosowanie strony internetowej do odmiennych urządzeń, aby pokazywały zawartość właściwie, ma spore znaczenie dla skuteczności działań on site oraz pozycjonowania. Dodatkowo warto wdrożyć certyfikat SSL. Taki certyfikat zapewnia bezpieczeństwo transmisji danych, co oznacza, że jest niezwykle istotny np. dla internetowych sklepów.

Optymalizacja on site połączone z treścią

Oprócz działań połączonych z działaniem strony internetowej, z uwagi na pozycjonowanie należy skoncentrować się również na samej treści i strukturze publikowanych podstron i wpisów. Niezwykle istotny jest ich adres url, gdzie powinny zawrzeć się słowa kluczowe, a także właściwa indeksacja całej zawartości strony. Z tego względu powinno się dodawać linki wewnętrzne. Linki prowadzące nas między wpisami i podstronami w zakresie jednej strony internetowej są bardzo ważne dla struktury. W przypadku postów oprócz adresu url zgodnego z tematem postu konieczne jest również włączanie właściwie nagłówków H1-H6 oraz przyjazne dla użytkownika rozmieszczenie treści. Akapity powinny być optymalnie podzielone, aby przeglądanie ich było proste dla użytkownika. Każda podstrona i wpis powinny zostać zaopatrzone w meta opisy: tagi title oraz meta description. Z kolei grafiki powinno się uzupełnić o tytuł oraz alternatywny tekst (alt tekst), nazywający grafikę w sytuacji, kiedy strona WWW nie mogła wyświetlić go graficznie. Wszystkie obrazy i pliki publikowane na stronie najlepiej optymalizować z uwagi na pozycjonowanie.

Co do samej treści, powinna zostać przemyślana. Niedozwolone jest powielanie treści, więc lepiej zawczasu wykrywać i przeciwdziałać występowaniu tego zjawiska, aby nie zaszkodzić pozycjonowaniu strony. Dla algorytmów Google treść ma bardzo duże znaczenie, co oznacza, że im wyżej wartościowana treść pojawi się na stronie WWW, tym sama strona będzie oceniona jako wartościowa. Dlatego lepiej sprawdzać działania on site i off site innych firm w swojej branży, wynajdywać pomysły na treść, która okaże się chętnie poszukiwana przez potencjalnych klientów i podjąć głębokie rozeznanie dla najlepszych i najbardziej przypasowanych słów kluczowych. Wszystko po to, aby treść była wartościowa dla użytkownika i była sprawdzonym źródłem wiedzy, zwłaszcza gdy publikujemy w tematach połączonych z naszymi usługami i branżą. Istotne jest też to, aby nowa treść pojawiała się na stronie internetowej systematycznie. Te działania on site mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie.

Pozycjonowanie off site

Działania off site obejmują te działania, jakie podejmujemy poza stroną, aby umocnić jej wartość oraz efektywność pozycjonowania. Bazą tego jest rozbudowany link building, tj. budowanie jak najbardziej naturalnego profilu linków pochodzących ze stron o wysokiej jakości, które przekierowują do strony WWW. Dobra jakościowo sieć linków jest istotna, ponieważ Google ocenia jako wartościowe te serwisy, portale i strony, jakie są popularne. W tym przypadku należy jednak mocno patrzeć na wartość stron internetowych, na których pojawi się link do strony. Serwisy o niskiej wartości nie są uznawane za najlepsze źródło linku dlatego mogą raczej zaszkodzić pozycjonowaniu, niż je je wspomóc. Zwiększony zasięg strony wspomoże wiarygodność strony tylko w sytuacji, kiedy będzie pochodził z wartościowych źródeł. Posiada to również inną korzyść. Pozostawione w wielu miejscach linki podnoszą szansę na to, że użytkownik znajdzie naszą stronę.

Równie ważnym elementem działań off site jest stałe sprawdzanie tego co ma miejsce w internecie. Analityka opiera się nie tylko na sprawdzaniu skuteczności działań on site oraz off site dla pozycjonowania. Poza tym ważne jest stałe wyszukiwanie najlepszych fraz kluczowych, koncepcji na wpisy blogowe, a nawet obserwowanie działań konkurencji.

Komentarze są wyłączone.