Pozycjonowanie i optymalizacja w Google maps

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia twarzowo-szczękowa
2 września, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna pasywne w budownictwie
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki dostępne w mapach Google są sprawdzonym narzędziem pomagającym zaistnieć na rynku lokalnym. Dzięki mapom Google zdobywamy dostęp do lokalizacji przedsiębiorców z różnorodnych branży. Dzięki temu użytkownik może bez trudu odnaleźć sprzedawcę potrzebnych produktów i usług. By pojawić się pośród firm w konkretnej lokalizacji jedyne, co trzeba zrobić, to założyć własną wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Wśród wszystkich oferowanych usług Google trzeba wyszukać usługę Google Moja Firma i podążając za wskazówkami uruchomić profil. Każdy następny etap przybliża nas do założenia profesjonalnej wizytówki. Wystarczy uzupełnić niezbędne dane jak nazwa firmy czy jej położenie oraz dane kontaktowe, po czym je zatwierdzić. Uzupełniona o bazowe informacje wizytówka jest opracowana do użytku. Dobrze jednak wzbogacić ją o dodatkowe informacje dostępne w poszczególnych zakładkach. Końcowym etapem jest weryfikacja, żeby wizytówka stała się całkowicie aktywna. Mając gotową wizytówkę dobrze zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, żeby była widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować własną wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google ma wpływ sporo czynników. W głównej mierze duży wpływ ma dystans względem użytkownika. Poszukując sklepu albo usługi zwykle kierujemy się tym, jak daleko znajduje się od domu, dlatego wizytówka ma swoje zastosowanie szczególnie na rynku lokalnym. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej klienta, tym większa możliwość na lepszy wynik wyszukiwania. Oprócz tego ważna jest rozpoznawalność oraz trafność pod względem frazy kluczowej. Gdy firma jest pozycjonowana pod danym słowem kluczowym albo opublikowana na jej witrynie treść zgadza się z wpisaną frazą tym większe prawdopodobieństwo, że wizytówka znajdzie się wysoko. Możliwości zawarte w usłudze Moja Firma zapewniają sporo opcji, jakie mogą pozytywnie zadziałać na pozycjonowanie wizytówki Google.

Wypełnij informacje na temat firmy

Podstawowe informacje jak nazwa, adres i telefon  należy uzupełnić o inne równie potrzebne dane, jakie wesprą Google w dopasowaniu wizytówki do potrzeb użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki trzeba wypełnić zgodnie z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Co więcej w nazwie wizytówki da się dodać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. nazwa firmy pozycjonowanie stron internetowych). Obok tego należy dodać kategorie i podkategorie, jakie przybliżą Google oraz użytkownikom profil firmy, a więc jej charakter. Istotna jest też lokalizacja i obszary działania. W lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy lepiej dodać obszar działania, a więc szerzej np. miasto lub województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Niezwykle wartościowe jest także zdobycie atrybutów. Atrybuty są zespojone z informacjami o firmie. Na przykład pokazują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu znajduje się parking lub czy została dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Niestety atrybutów nie dodajemy samodzielnie, dlatego że tworzone są one na podstawie udzielonych przez klientów odpowiedzi na pytania zadane przez Google. Same opinie klientów oddziałują na pozycjonowanie. Znaczna część potencjalnych klientów nadal wartościuje opinie Google, z uwagi na to lepiej się o nie postarać i co ważne, często na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii mamy większą szansę, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Dodaj produkty, usługi, unikalny opis i zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to najlepsze miejsce, by wskazać najważniejsze atuty firmy, jednocześnie stosując najlepiej dobrane słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków wyświetla się na wizytówce firmy bez używania przycisku „więcej”, z uwagi na to najlepiej skupić się nad tą częścią opisu. Co więcej dla lepszego rezultatu pozycjonowania wizytówki Google należy wpisać swoje usługi i produkty. Uzupełnienie wizytówki tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale także prawdopodobnie zachęci większą liczbę klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google wpływa też wstawianie filmów i zdjęć. Multimedia umieszczone w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale także umożliwiają uzupełnienie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Regularne publikowanie zdjęć korzystnie wpływa na pozycjonowanie.

Publikuj wpisy

Poprzez wpisy w wizytówkach Google dostarczamy klientom wartościowych treści, jakie mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej witryny albo wypróbowania usługi. Wpisy umożliwiają zamieszczenie treści do 1500 znaków oraz przycisk, za pomocą którego możemy przekierowywać do wybranej witryny, np. podstrony z opisem usług albo innego miejsca. Taki wpis w wizytówce nie tylko będzie widoczny przez długi czas (zakres dat można samodzielnie ustalić nawet do roku), może stać się składową marketingu treści, w którym będziemy udostępniać klientom garść przydatnej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja zostanie uznana właściwie jak wpisy z bloga na stronie, dlatego warto zastanowić się nad zastosowaniem takich wpisów.

Pozyskiwanie linków

Linki prowadzące bezpośrednio do wizytówki są dość istotnym elementem, jaki wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. W tym celu warto rozejrzeć się za branżowymi lub lokalnymi katalogami, forami, blogami, portalami lub innymi miejscami, uznawanymi przez Google jako wartościowe, w których można zostawić odsyłacz. Wartościowy profil linków wyśle Google sygnał, że warto wyświetlać wizytówkę na wysokiej pozycji, dlatego że odnoszą się do niej odmienne interesujące źródła. Linkowanie ma więc pozytywny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.